Translate

donderdag 23 juni 2016

Een nieuwe tassen-lijn?

Ooit, jaren geleden, heb ik met Kerstmis een originele "Elliot Mann Indie Bag" gekregen.
Toen al prijzig, nu nog duurder....., maar het blijft een geweldig leuke tas en ook nog de inspiratiebron voor mijn nieuwste creatie: de "Elliot Mann look - a - like" tas.

Voor iedereen die niet bekend is met het tassenmerk: zo ziet een originele Elliot Mann Indie Bag eruit: simpel gezegd eigenlijk een tas met een gehaakte tas er omheen.....  


Op het Internet gespeurd naar een gehaakt net, en uiteindelijk terecht gekomen bij "nature bag"; zij produceren tassen van 100% natuurlijke, vezel (uit wijnranken), en met de verkoopopbrengst wordt de armoede binnen de Khmu gemeenschap in Noord-Laos bestreden.
De prijs van deze tassen is heel redelijk (en je steunt natuurlijk ook een goed doel!), maar wel jammer dat de verzendkosten (en later ook nog eens de inklaringskosten) erbij komen.....


Nou, de basis van mijn tas is dus zo' n "nature bag", model Pakh.
Ik heb eerst een tas gemaakt van stevig jute, gevoerd met twee verschillende soorten stof en de geknoopte tas (ijzersterk vezel) daar omheen vastgezet.
Voor de bovenkant heb ik een band gemaakt van de voeringstof, met daarop bevestigd een echte oude "cowrie shells" armband en 11 zogenaamde "Turkmen Abbasi" amuletten met gestanst bloemmotief.
Tussen de amuletten heb ik kralen vastgezet in bijpassende kleuren.
Klinkt allemaal heel eenvoudig, maar was wel even werk.....

De tas is ongeveer 35 x 34 cm (breedte x hoogte), en sluit met een magneetsluiting.
De band aan de bovenzijde van de tas is 5.5 cm.
Het tashengsel is circa 78 cm lang, en 3.5 cm breed. 

Verkocht.

De foto's:








 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten